malin, - lite av varje!´

Alla inlägg under juli 2012

Av malin norlander - 31 juli 2012 22:27

 




något fel på så jag kan inte kopiera in länken till det som stod i "ÖP"
men kortfattat; det är det en kille från Östersund som mist sin bror i cancer 2009, 
som nu vill göra skillnad, hans idé är något i stil med att på sidor som ex. Spotify där det kostar, 49:- 99:- 199:- osv. ska det finnas det möjlighet att välja att avrunda summan upp 1:- (en krona) som då oavkortat till Barncancerfonden! 
tycker denna idé är otroligt bra! en 1:- (a) är inte mycket för en enskild person, men är det många som väljer att avrunda upp så det det en stor summa till en behövande organisation! Barncancerfonden, forskning behövs! 

gå in på hans facebook sida för att GILLA & DELA, sök "Change4Change" i sökfältet.

 



tre av fyra barn överlever cancern

 

 
   vi kämpar för livet



Av malin norlander - 30 juli 2012 21:03

hello, jobbat idag, efter en bra helg tsm med, joel, mamma, svärföräldrar, svägerska m. man & barn :)
har ju varit yran + stråket, mys helg :) 
som sagt, jobbat idag, skönt pass 9-15.30, tråkigt med regn bara! 
när jag kom hem från jobbet slumrade jag lite på soffan, sedan har jag ätit diskat och plockat lite! 
saknar min älskling!<3


Sedan ringer min fina vän och vi surrar i 1,5h hon berättar även en fantastiskt roligt sak, blev så glaad!!! :) ååhh! hihih! :)
detta gjorde verkligen hela min dag, kanske hela veckan faktiskt!! :)) saknar dig så, hoppas det inte dröjer allt för länge tills vi ses gumman! BIG LOVE bästavän <3


 

 

<3

Av malin norlander - 29 juli 2012 23:14

Mina fina! :)

Av malin norlander - 13 juli 2012 22:19

hejsan :) 
jag har inte så jätte mycket att skriva om, igår hade jag iochför sig en ledig dag men då gjorde jag inte så mycket, slöade mest då det regnade och åskade ute ;/ idag har jag jobbat från 9.00-22.00 så jobb hela dagen, så det finns inte så mycket att skriva, regnade idag med så vi har haft en lugn mysdag på jobbet :) Imorgon är det massa jobb, börjar 10.00 i morgon bitti sover jour på jobbet och slutar 10.00 på söndag ;) 24h pass, bra det!! ;)

nu ska jag ringa hjärtat och sedan gå och försöka sova lite :) 
ha det bra! PUSSS

 

Av malin norlander - 11 juli 2012 22:59

jag saknar min joel, önskar så att jag fick vara med dig jämt,

finns inget värre än att somna utan dig och att vakna utan dig!!
jag hatar ensamhet! 


jag älskar dig min skatt,<3<3

     
 

 

Av malin norlander - 9 juli 2012 22:02

hejsaaan! :) 
jobbar i veckan, + helgen och efter det, 2veckors ledigt :D ska bli skönt! 
idag kom nya barn igen, (för mig) spännande & lärorikt! 
nu är jag som sagt själv igen, joel åkte i morse, alltid lika jobbigt tycker jag! 
jag älskar dig så, min finafina joel, du är bäst <3 


tagit det lungt ikväll, blev en lite prommis & jordgubbsbryta till kvällsfika :) MUMMMS, i love it :) 

     


PUSSS

Av malin norlander - 8 juli 2012 22:33

hellooo :) 

söndag idag, sovmorgon idag igen och tråkväder idag igen.. åkte bort och hälsa på mormor o husvagnen sedan gick vi och kikade hur det gick för morfar att fiska, dåligt med fisk för dom idag oxå, för de flesta som var med faktiskt! :P 
Sa sedan hejdå till dom, och åkte till ICA maxi för attt handla inför middag osv! 
i eftermidddag/kväll har vi även pratat över "facetime" med fina familjen i myckling, Anna, Olov, Emmy & Hugo :)
dessa små bustroll, blir så glad av att bara se emmy & hugo busa runt, men saknar dom desto mer! (anna & olov oxå såklart)  ;D 
ikväll har vi bara haft de mys igen, ta till vara på helgen med älsklingen, helgen är kort.. 
vi åt tacos till middag idag, efter det film i soffan! <3

PUSSS



fotade lite med min telefon på dataskärmen idag ;) haha, suddiga men charmiga :)
emmy busade som vanligt och hugo visade vad han har blivit duktig att gå ;) - mina små söthjärtan <3
                       

Av malin norlander - 7 juli 2012 23:44

hejsan alla fina människor som läser min blogg! :) 

idag tog jag & hjärtat en skön sovmorgon, klev upp åt lite frukost, 
åkte bort för att hämta upp mormor i deras husvagn, för att sedan ta en tur på stan.
idag har regnet öst ner hela dagen och då menar jag hela dagen, passade alltså bra med en sväng på stan men tyckte däremot synd om morfar och alla andra fiskare som stod ute i regnet, dom är med i en 24h fisketävling :)
mormor fick även komma hem till oss för att kika hur vi har det, hon hade inte vart hos oss innan, efter vi lämnat av henne igen så åkte vi till eleonore (svärmor), vattnade hennes blommor ;) 

åt god middag och resten av kvällen har vi bara myst i soffan :) 

älskar att ha karln min hemma :)<3


PUSSS
 
- regn i körning, många år sedan!

 

- av svärmors vackra orkidéer :)


Presentation

malin heter jag, här skriver jag om allt som faller mig in! :)


Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards