malin, - lite av varje!´

Av malin norlander - 8 juli 2012 22:33

hellooo :)

söndag idag, sovmorgon idag igen och tråkväder idag igen.. åkte bort och hälsa på mormor o husvagnen sedan gick vi och kikade hur det gick för morfar att fiska, dåligt med fisk för dom idag oxå, för de flesta som var med faktiskt! :P
Sa sedan hejdå till dom, och åkte till ICA maxi för attt handla inför middag osv!
i eftermidddag/kväll har vi även pratat över "facetime" med fina familjen i myckling, Anna, Olov, Emmy & Hugo :)
dessa små bustroll, blir så glad av att bara se emmy & hugo busa runt, men saknar dom desto mer! (anna & olov oxå såklart)  ;D
ikväll har vi bara haft de mys igen, ta till vara på helgen med älsklingen, helgen är kort..
vi åt tacos till middag idag, efter det film i soffan! <3

PUSSS

fotade lite med min telefon på dataskärmen idag ;) haha, suddiga men charmiga :)
emmy busade som vanligt och hugo visade vad han har blivit duktig att gå ;) - mina små söthjärtan <3

Av malin norlander - 7 juli 2012 23:44

hejsan alla fina människor som läser min blogg! :)

idag tog jag & hjärtat en skön sovmorgon, klev upp åt lite frukost,
åkte bort för att hämta upp mormor i deras husvagn, för att sedan ta en tur på stan.
idag har regnet öst ner hela dagen och då menar jag hela dagen, passade alltså bra med en sväng på stan men tyckte däremot synd om morfar och alla andra fiskare som stod ute i regnet, dom är med i en 24h fisketävling :)
mormor fick även komma hem till oss för att kika hur vi har det, hon hade inte vart hos oss innan, efter vi lämnat av henne igen så åkte vi till eleonore (svärmor), vattnade hennes blommor ;)

åt god middag och resten av kvällen har vi bara myst i soffan :)

älskar att ha karln min hemma :)<3

PUSSS

- regn i körning, många år sedan!

- av svärmors vackra orkidéer :)

Av malin norlander - 6 juli 2012 23:59

ikväll kom joel hem, överaskade med att komma med ett tidigare tåg, GLAD blev jag :)

tog en cykeltur för att se om vi såg till mormor o morfar som var på fisketävling här!
här kommer kvällen i bilder!  PUSS

morfar

Av malin norlander - 5 juli 2012 13:34

idag har jag & joel varit tillsammans i 2 år & 8månader :)

tiden går så fort, känns som det var nyss, samtidigt som det känns som vi kännt varandra i en evighet!
JAG ÄLSKAR DIG, du är världens bästa! <3

you make me happy <3

Av malin norlander - 4 juli 2012 23:34

känns som jag bara skriver om mitt jobb, men det är ju vad jag gör under dagarna! ;)
idag var vi på en tågtur till Ånge, många av barnen hade aldrig åkt tåg så därför tog vi en sväng ;)
blev som sagt till ånge, där vi käkade lunch och lekte på en lekplats som fanns där!
trötta men glada & nöjda barn efter att ha åkt tåg första gången :)
Ikväll har jag pratat med eleonore (svärmor) & anna (svägerskan. !? heter det så? ;D ) över facetime iaf, det var skoj att höra från dom i grekland :)

har även pratat med hjärtat mitt som jag saknar så, tycker såklart att det är superduper bra att han får jobba, men det är så himla jobbigt att det är så långt iväg, har så svårt att vara utan joel, att vara själv! märker att jag aldrig skulle klara mig utan honom, min skatt, mitt allt, jag älskar dig! <3

- vad vore jag,  utan dina andetag<3

Av malin norlander - 3 juli 2012 22:31

ännu en dag på mitt jobb :)

spännande dag idag, kom (för mig) två "nya" barn idag, = nya utmaningar! tar ju ett tag innan man läst av deras personlighet & behov, men det gick bra, goa ungar igen! :) Var även mitt under dagen ut till Dsk, för info ang. delegering, och senare under dagen kom hon ner på jobbet för att visa "anapen" (adrenalin spruta vid allergisk shock) och låta mig skriva på papprerna, så nu har jag medicindelegering vilken känns bra så jag/vi inte blir så låsta i vårt arbete, vid utflykter osv! tummen upp :)
och måste ju bara skriva idag igen vilken underbart väder vi haft, så skönt när vi kunde vara ute o spela bandy och rita med asfaltskritor utan att det var kallt eller blåsigt :) barnen älskar att kunna gå ut utan att måsta ta på sig tröja/jacka/mössa osv! :) vi var även bort på "ÖP fotbollsplanerna" det är fotbollscup där i veckan så vi var och spanade lite ;)

nu ska jag kvälla :) godnatt, PUSSS

haha ursäkta mina smutsiga leggings, blir så efter en dag på jobbet fylld med bus ;)
men iallfall, underbart att kunna gå i flippflopps :)

Av malin norlander - 2 juli 2012 19:50

ååh, doften av syren, älskar den! <3

Imorse efter jag kört joel till tåget for jag hem och kröp ner i sängen igen,
tog mig en skön sovmorgon som var välbehövligt efter allt jobb i veckan som gått ;)
klev upp och tog med min frukost ut och åt den i solen, underbara sol & värme!

gick sedan en prommenad nere vid storsjön, plockade med mig liten bukett av syren innan jag gick in igen,
som nu står och sprider underbar doft i köket, mmmh :)

Som sagt, underbart väder hela dagen men just nu i skrivande stund smattrar regnet mot rutorna!
gör inte mig så mycket, så länge jag får sitta här i soffan under filten :)

j<3

Ha en bra kväll, PUSSS

Av malin norlander - 1 juli 2012 19:52

hello sötisar :)
 söndag och snart slut på helgen!! idag har jag varit och jobbat 8-14 och efter det möttes jag & joel hos hans mormor Bibbi, tänkte hälsa på henne men hon var inte hemma, så vi gick och skulle handla för att sedan åka hem, men då möter vi henne inne på kvantum och efter lite snack bestämmer vi att grilla hos henne :) blev, kött, klyftpotatis, sallad & sås, Till efterätt jordgubbar & grädde, gott :) när vi kom hem så blev det storkok så joel( och jag) får lite matlådor, kasslergryta & korvstroganoff ;) och mitt i allt händer det grejjer utanför!? ;o kommer en polisbil med två poliser, och dessa två poliser står sedan ett tag och pratar med en kvinna, efter det kommer 3st poliser till !? ;o  Nu äre iallafall lungt igen ;) hoppas det inte var så allvarligt!

Nu ska jag och gubben se en film och bara ha det mysigt,<3 i morgonbitti åker joel iväg på jobb igen!

ha en bra kväll :) PUSSS

malin heter jag, här skriver jag om allt som faller mig in! :)